Aktuellt
Vi kör ända i i kaklet inför midsommar.
Denna FXBB har fått sig en S&S 465 kam, ny oljepump från S&S samt insug från Hopro USA.
Nu blir det bänken för att få allt att gå som det skall.
... Visa merVisa mindre
0 CommentsKommentera på Facebook
Yamaha Tmax 560 2021. Mappad med Alientech och winols.
Ca 43hk på bakhjulet innan och 49hk efter.
Sitter Öppet filter och Termigioni helsystem.
Kändes som att köra ett monster efteråt
#tmax560
#poweredbyccustom
#dynotune
#yamaha
#ScooterLife
... Visa merVisa mindre
0 CommentsKommentera på Facebook
Denna M8 StreetBob ska få sig ett rejält lyft av effekt och vrid.
Först ut blir det S&S kam med oljepump .
Byter även insugsmanifold från det kassa orginal i plast till ett av våra egna i CNC fräst aluminium.
Mer info kommer snart från denna pärla
#PoweredByCCustom
#sscams
#harleydavidson
#dynotune
@partseurope.official
... Visa merVisa mindre
0 CommentsKommentera på Facebook
På C Custom satsar vi hårt på att bli en av Sveriges bästa verkstäder inom mappning & ECU-flashning av motorcyklar. 🔥
Vi jobbar med allt från gatbyggen till rena banhojar och försöker hela tiden bredda vår kunskap för att slippa tacka nej till kunder – oavsett märke, modell eller typ av bygge.
För oss handlar det inte bara om att “ladda in en fil”. Varje hoj är unik och vi lägger stort fokus på att få rätt körbarhet, effekt, respons och helhet i varje mappning.
Vi investerar ständigt i:
✅ Nya programvaror
✅ Utbildningar
✅ Diagnostikutrustning
✅ Kommunikationsprotokoll
✅ Dynoutrustning & loggning
Vi arbetar bland annat med:
• Woolich Racing
• Dynojet
• Alientech
• Technoresearch
• KT200II
• samt flera andra system och verktyg.
Oavsett om du vill ha bättre körbarhet, mer effekt, anpassning efter avgassystem/turbo eller en optimerad bana/gatumapp – så utvecklar vi oss hela tiden för att kunna hjälpa fler hojåkare på rätt sätt. 🏍️💻
#CCustom #PowerByCCustom #ECUFlash #Mappning #Dyno #Motoroptimering #Woolich #Dynojet #Alientech
... Visa merVisa mindre





1 CommentsKommentera på Facebook
Idag bjuder vi på en "packande" historia från verkstan! En kund tyckte att det läckte från främre cylindern, men när vi rev isär insåg vi varför. Någon hade slängt på ett 110-kit utan att dra cylindrar eller toppar med rätt moment. Packningarna var dåliga, och någon hade till och med använt packningssilikon. Dessutom var kolvringen mixtrad med, så vi fick byta den också.
Men nu är hojen i topptrim igen!
Hos C Custom fixar vi inte bara fel – vi ser till att det blir rätt från grunden.
#SverigesStörstaSortimentAvMCdelar #AuktoriseradVerkstad
#CCustom
#poweredbyccustom
#Harley
... Visa merVisa mindre



1 CommentsKommentera på Facebook
